BBQ Vegan Carrot Hot Dogs - awesome - *** - Vegane Karotten Hot Dogs - köstlich

 
Dear all,

the past month i have changed my eating completely and have become mostly vegan - i consider myself 90% vegan 10 flexetarian wich means i allow myself fish or eggs - i am 100% dairy free...

Anyhow what i like to show you today is a recipe Tabitha Brown a wonderful vegan activist and wonderful vegan food youtube host - originally an actress with a change of life to vegan 3 years ago - in her videos i learn in 1 or 2 minutes to make the most delicious vegan meals - love her style and spirit... go online and wathc her videos they are cool...

So this is a methodology to replace regular meat hot dogs with a carrot - isnt that great - no highly process vegan meat replacement - its a carrot - so easy...

You can grill this hot dog on your BBQ or put it on a griddle or in a roasting pan - i used my panini grill.

So here is the recipe

VEGAN CARROT HOT DOG

Recipe inspired by Tabitha Brown
  • 6-8 Carrots peeled
Marinade
  • 1/4 cup Soy Sauce low sodium
  • 1/4 cup Apple Cider Vinegar Braggs
  • 1/4 cup Vegetable Broth low sodium
  • 1/4 cup favorite vegan BBQ sauce
  • 2 Tbs Maple Syrup
  • 1 Tbs Liquid Smoke
  • 1 tsp Yellow Mustard
  • 1 tsp Fresh Garlic minced
  • 1 tsp Pickle Juice
  • 1/2 tsp Onion Powder
Instructions
  1. Cut and peel carrots to make them "bun length'.

  2. Boil carrots in water until just fork tender.  About 10-15 minutes. 

  3. Drain carrots, rinse with cold water, and drain again.  Place carrots in a ziplock freezer bag.  

  4. Whisk all marinade ingredients together and pour into bag with carrots. 

  5. Marinate for 4-6 hrs. 

  6. Grill carrots on an open grill, basting occasionally.  

  7. Grill to heat all the way through and to get some blackened grill marks on each side. 

UPDATED INSTANT POT INSTRUCTIONS
  1. Add cut carrots and marinade to Instant Pot. Attach and seal lid, then cook on MANUAL for 3 minutes.  After doing a Quick Release you can then leave the carrots in the pot until you are ready to grill.  

  2. I would marinate the carrots after the pressure has been released for at least 1 hour.  If not grilling soon - remove carrots and marinade and transfer to a container you can store in the fridge. 

Recipe Notes
Garnish with your favorite Hot Dog toppings. - i used mustard cole slaw, onions, mustard, bbq sauce... a vegan chili would be great or baked beans



Liebe Freunde,


ich bin seit einigen Monaten fast vollständig vegan - ich habe mich dazu aus gesundheitlichen Gründen entschieden und es geht mir so gut... Ich erlaube mir manchmal Fisch oder Ei bin aber komplett Milcheiweissfrei und das ist so eine Wohltat.
Da ich sehr nordamerikanisch geprägt bin recherchiere ich vorwiegend in den USA nach veganen Rezepten und bin dabei auf Tabitha Brown eine großartige Frau gestossen die unglaublich lebendige und positive Videos zur veganen Ernährung postet. Sie und Alicia Silverstone haben mich sehr inspiriert und die einfachen Rezepte erleichtern mir den Einstieg.. ich koche sehr gerne war mir aber mit veganer Küche immer etwas im Zweifel  - revidiere aber alles und sage ja das geht und das muss nicht teuer sein!!

Hier ein spannendes vegandes Hot Dog Rezept das so günstig und lecker ist - mein Sohn hat 4 Stück verputzt... schmeckt unglaublich lecker und ist ohne Fleischersatz..

Also hier zum Rezept..

Veganer Karotten Hot Dog 

Inspiriert von Tabitha Brown
  • 6-8 Karotten geschäöt und in er Länge und Dicke eines Würstchens
  • 6-8 Hot Dog Brötchen
Marinade
  • 1/4 Tasse vegane Soy Sauce (Tamari)
  • 1/4 Tasse Apfelessig
  • 1/4 Tasse Gemüsebrühe
  • 1/4 Tasse BBQ Sauce
  • 2 EL Ahornsirup
  • 1 EL Liquid Smoke
  • 1 TL Senf (ich nehme mittelscharfen)
  • 1 TL Knoblauch, feingehackt
  • 1 TL Gewürzgurkenwasser
  • 1/2 TL Zwiebelpulver
Zubereitung
  1. Karotten schälen und in Brötchen Länge schneiden.

  2. Karotten in wasser al dente kochen (10-15 Min)

  3. Abgiessen, mit kaltem Wasser abschrecken und in eine ziplock Gefrierbeitel geben.  

  4. Verrühre alle Marinade Zutaten und in den Gefrierbeutel geben.

  5.  4-6 Std. Marinieren lassen. 

  6. Die Karotten auf den Grill geben  - immer mal wieder mit der Marinade bestreichen.  

  7. Wenn die Karotte schön durchgeheizt ist und gebräunte Grillmuster hat sofort in den Bun geben und warm verspeisen.
     

 INSTANT POT Anleitung
  1. Karotten und Marinadein den Instant Pot. Deckel draufgeben und verschließen, auf Manual Settig 3 Min stellen, Dampf entlassen und dann sind die Karotten fertig für den Grill.  

  2. Ich habe die Karotten dennoch noch 1 Std in der Marinade ziehen lassen  - Man kann die auch so vorbereiten und in der Marinade übernacht in den Kühlschrank geben. Grillen wie in der Beschreibung oben!

Servieren im Hot Dog Brötchen mit den Toppings die Sie am liebsten mögen, reichen Sie einen Krautsalat dazu oder gebackene Bohnen oder ein Chili




Comments